Vadovai atskleidė pokyčių įmonėse patirtį – ir stresas, ir euforija

Trečiadienį vykusios konferencijos „Pokyčių evoliucija: keiskis arba mirk“ metu ne tik pristatytos naujausios pokyčių valdymo tendencijos, bet ir atskleistos aukščiausio lygio vadovų patirtys, pamokos ir patyrimai įgyvendinant pokyčius, rašoma pranešime žiniasklaidai. Ar tikrai įmonės, nevykdančios pokyčių – pasmerktos žlugimui?

Tyrimas atskleidė: pagrindinis vaidmuo – žmogiškajam faktoriui

„Change Partners“ pokyčių konsultantė Lina Mieliauskienė konferencijos pradžioje pažymėjo, kad pokytis organizacijoje prasideda nuo kiekvieno darbuotojo įsitraukimo, individualaus pokyčio. „Vykdant pokyčius, turi keistis kiekvienas žmogus, dirbantis toje organizacijoje. Rezultatas yra bendras, todėl vadovas turi įtraukti visą komandą. Tuomet pokytis bus įgyvendintas daug greičiau ir efektyviau“, – sakė Lina. Ji pabrėžia, kad pagrindinis veiksnys pokyčiuose yra žmogiškasis faktorius. Siekiant geriau suprasti dabartinę Lietuvos įmonių patirtį pokyčių valdyme, atliktas tyrimas „2018 metų Pokyčių valdymo tendencijos Lietuvos įmonėse“. Tyrime dalyvavo 104 organizacijų vadovai.

Rezultatai parodė, kad pagrindinės kliūtys, dėl kurių nepavyksta įgyvendinti pokyčių, yra nepakankama komunikacija, darbuotojų pasipriešinimas pokyčiui bei vadovų įsitraukimo stoka. Dėl šios priežasties, viena pagrindinių konferencijos temų, kuria buvo diskutuojama – metodai, kurie padėtų efektyviai pradėti ir įgyvendinti pokyčius.

Trys pokyčiai pakeitė didžiulės įmonės strategiją

„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė konferencijoje pabrėžė – pradėti pokyčius įmonėje nebuvo lengva. Viskas turi savo kainą. Tačiau kasdieninė vadovo duona – teisingai susidėti prioritetus. O tapus vienos didžiausių įmonių generaline direktore, svarbiausia buvo suprasti, kas iki šiol buvo didžiausios šio verslo stiprybės ir kokia situacija yra dabar.

Per šešis mėnesius – nauja organizacija

Marius Jundulas, draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius, papasakojo, kaip per dvejus metus įmonei teko pereiti pirkimo, pardavimo ir sujungimo procesus. „Tokių procesų negali iš anksto suplanuoti ar kaip nors jiems pasiruošti, tad negali ir sukaupti atitinkamos patirties. Tuomet padeda projektų valdymo praktika – svarbu apibrėžti apimtį, sudaryti laiko planą ir labai kruopščiai sekti pažangą. Savaitiniai statuso skambučiai – viena didžiausių mūsų sujungimo projekto sėkmių“, – pažymėjo konferencijos pranešėjas.

Geriausias laikas vykdyti pokyčius yra dabar

„2007 metais daugelis ateidavo dirbti, nes reikia pinigų. Dabar mūsų požiūris yra noras dirbti. Prekės ženklo pokytis paskatino ir vidinės įmonės kultūros pokyčius. Tačiau vadovas turi komandą paskatinti pokyčiams, įkvėpti juos ir norėti įgyvendinti pokytį“, – sakė Skirmantas Mačiukas „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius konferencijoje „Pokyčių evoliucija: keiskis arba mirk“.

Motyvacija tapo pagrindiniu pokyčių varikliu

Buvęs Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris priminė istoriją, kai sostinės oro uosto skrydžiai buvo perkelti į Kauną. „Buvo viena problema. Kauno oro uostas lygiai 4 kartus mažesnis nei Vilniaus. Vienintelis būdas – plėsti Kauno oro uostą su minimaliu biudžetu. Viską pavyko padaryti didžiulėmis pastangomis ir kūrybiškais sprendimais“, – pasakojo D. Voveris.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/verslas/vadovai-atskleide-pokyciu-imonese-patirti-ir-stresas-ir-euforija.d?id=78088763

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn