Patirčių dalybos. Q&A vadovams, kurie įgyvendina pokyčius.

Pokyčiai mokymuose. Ar laukti virusų pabaigos, ar mokytis dabar?

Dalinamės įdomiu pokalbiu su pokyčių valdymo konsultantu Luku Mackevičiumi. 

Ar darbuotojų mokymai Jums yra iššūkis, ar ieškote mokymų, kurių vertinimas viršija auditorinių mokymų kokybę? Change Partners turi aiškias metodikas – užtikrinančias neeilinius mokymų rezultatus.

 

Nuotoliniai, online mokymai neefektyvūs. Laukiame karantino pabaigos, kad galėtume pradėti mokytis?

Kalbuosi su pokyčių valdymo sertifikuotu konsultantu Luku Mackevičiumi.

Eva Žmuidinavičiūtė: Change Partners – pagrindinė veikla – sėkmingi pokyčiai mūsų klientų organizacijose. Pokyčių konsultacinių projektų viena iš sudėtinių dalių – mokymai. Na ir vėl, „netikėtai“ Lietuvoje galioja karantinas, kurio vienas iš apribojimų susijęs su neformaliu suaugusiųjų ugdymu. Organizacijos suvokia, kad be ugdymo dalies dirbsime taip kaip ir dirbome, o jei norime kažką gerinti, tobulinti – darbuotojus ir vadovus svarbu ugdyti. Žinių seminarai, turiu galvoje skills įgūdžiai, naujos procedūros ar tvarkos, darbo/ saugos darbe taisyklės, reikalavimai, techniniai informaciniai, akademiniai nuotoliniai mokymai jau gan seniai sėkmingai persikėlę į online erdvę, tačiau elgsenos seminarai, su klientų aptarnavimu, pardavimais, derybomis, vadovavimu, emocinių kompetencijų ugdymu, tame tarpe ir pokyčių vadyba vis dar kelia nepasitikėjimą žmogiškųjų išteklių tobulinimui nuotoliniu būdu. Kokia tavo nuomonė, iš kur tas nepasitikėjimas nuotoliniais mokymais?

Lukas Mackevičius: Pagrindinis nepasitikėjimas ateina iš patirties stokos. Tai yra sąlyginai naujas dalykas, o viskas kas yra nauja šiek tiek baugina, nes nežinome kaip bus, kaip priims kolegos, ar viskas pavyks, t.t.

EŽ: Kuo skiriasi webinaras ir seminaras gyvai? Kokios dar yra galimos nuotolinių mokymų formos?

LM: Čia gal mes turime susitarti dėl pavadinimu. Webinar‘as – tai vaizdo įrašo perklausa… arba paprastai šnekant – kalbant galva su / be papildomu vaizdu. Tai tas pats, kai kažkas SKAITO paskaitą – praktiškai informacija keliauja į vieną pusę.

Kai mes kalbame apie mokymus, reiktų pradžiai susitarti apie kokiu mokymus mes kalbame, t.y., kokį tikslą formuojame mokymams – t.y. kas turi pasikeisti po mokymų, koks turi būti rezultatas. Mes pagrinde dirbame su suvokimo/ požiūrio ir elgesio formavimo / keitimo mokymais, kurie yra didesnių projektų sudedamoji dalis, todėl nepriklausomai nuo to, ar mokymai yra virtualūs ar gyvi klasėje, viskas susiveda į tai, kad visada yra reali praktinė dalis ir betarpiškas bendravimas su dalyviais. Per mūsų mokymus dalyviai REALIAI daro praktikoje tai ką mes juos mokiname – tarkime, jei dirbame su pardavėjais ir kalbame apie verslo įžvalgos kūrimą, iš karto po to seka praktinė dalis, kuri užtrunka kelias valandas, kur dalyviai kuria verslo įžvalgas konkretiems klientams, o po to jas pristato, vyksta įžvalgų aptarimas ir koregavimas. Jei dirbame su vadovų komanda ir analizuojame pagrindines pasipriešinimo pokyčiams priežastis ir galimus sprendimo variantus, vadovai čia pat rašo savo komandos narių vardus, juos įvertina pagal aptartas gaires ir susidėlioja konkretų veiksmų planą, kurį įgyvendins kitą dieną, o po savaitės susitinkame virtualiai ir aptariame kaip sekėsi visa tai pritaikyti praktikoje. Mūsų veikloje ir darbe su klientu pasikeitė tik „forma“, t.y. nuo gyvo kontakto perėjome prie virtualaus, bet tai nepakeitė mūsų keliamų užduočių, tikslų ar veiklų, kurias atliekame užsiėmimo metu. 

EŽ: Kuo skiriasi praktinės užduotys atliekamos gyvai auditorijoje ir praktinės užduotys online mokymų metu? Kiek tai priklauso nuo platformų, kurias treneriai naudoja mokymams?

LM: Kaip ir minėjau – tai nesikeitė, tačiau taip, reiktų atkreipti dėmesį į atsiradusius tam tikrus apribojimus:

  1. Sumažėjo galimybė vizualiam kanalui (nežinai realiai, ką veikia žmogus prie kito kompiuterio)
  2. Atsirado socializacijos vakuumas, šilta kava ir skanios bandelės ?
  3. Nauja bendravimo tvarka, kad išvengtume chaoso ir užtikrintume
  4. Dėmesio išlaikymas ir įtraukimas
  5. Energijos lygis
  6. Viso proceso administravimas (pakvietimai, kambarių paruošimai, užduočių skaitmenizavimas, nuo stalo perkelimas į kompiuterį – ar individualiam naudojimui, ar bendrai – komandai)…
  7. Dalyvių edukacija apie praktinius klausimus (kameros, garsiakalbiai, rankų kėlimai, t.t.)…

O kalbant apie platformas, tai šiai dienai yra dvi populiariausios – Zoom‘as ir Microsoft Teams‘ai, pastarasis labai stipriai patobulėjo per pastaruosius 6 mėnesius. Didesnėms grupėms mes papildomai naudojame pollev.com – tai yra dalyvių gyvi komentarai į čia ir dabar užduodamus klausimus.

EŽ: Prosci, mūsų amerikietiški partneriai, kokius metodus jie naudoja nuotolinių mokymų metu? 

LM: Mūsų klientai gali mėgautis Prosci žinių portalu. Ten yra apstu naudingos informacijos: sėkmės istorijos, tyrimų straipsniais, mikro-mokymo vaizdo seminarai, pokyčių planavimo įrankiais, rekomenduojamomis formomis ar kitais paruoštukais.

EŽ: Tai reziumuojant Change Partners nuotolinius mokymus – bendrai galime pasakyti – nuotoliniai mokymai yra efektyvesni nei mokymai gyvai:

  1. Change Partners mokymai nėra webinarai, kuriuose turime „kalbančią galvą“ su prezentacija. Change Partners mokymai – tai darbinės sesijos, kurių metu darbuotojai dirba pagal naujas metodikas, kitu labiau struktūruotu ir efektyviu būdu, kurį vėliau perkels į įprastinę darbo vietą.
  2. Change Partners mokymai, stebint iš besimokančio perspektyvos, online sunkesni ir efektyvesni nei mokymai gyvai. Besimokanysis atlieka namų darbus analizuodamas savo kasdieninę veiklą, pildo Change Partners parengtas darbines formas remdamiesi realių situacijų informacija, tad jiems tenka pasukti galvas ties darbiniais rodikliais ir pan.
  3. Change Partners online mokymai nuo gyvų mokymų skiriasi:
  • Mokymų organizavimo procesu;
  • Sąmoningu besimokančio įsitraukimų į mokymų temą prieš mokymų programą;
  • Ilgesniu ir sudėtingesniu konsultanto pasirengimo mokymams keliu (esamų klientų tvarkų, procedūrų, procesų, turimų įrankių analize);
  • Labiau įtraukiančių mokymo vedimo metodikų kiekiu mokymų metu;
  • Aiškiai apčiuopiamu mokymų rezultatu, kuris suteikia aiškesnį rezultatą organizacijai, nevertinant įgytų besimokančio kompetencijų (žinios, gebėjimas, darymas).

LM: Pirma, tai yra pokytis ir kiekvienas pokytis savyje užslėpęs pasipriešinimą. Antra, virtuali patirtis gali būti labai įtraukianti, produktyvi ir labai naudinga, tačiau labai svarbu yra aiškiai susiformuluoti, kokio rezultato siekiate. Trečia, jei norite būti tikri, kad Jūsų pasirinktas konsultantas užtikrins puikią virtualią patirtį – paprašykite rekomendacijų arba, kad padarytų Jums demo variantą – taip būsite tikri, kad negaunate katės maiše.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn